Czym są produkty FMCG (Fast Moving Consumer Goods)?
Produkty z branży FMCG, czyli inaczej produkty szybkozbywalne.
Branża FMCG jest jedną z gałęzi gospodarki, zaopatrującą sklepy w produkty, które są zwykle towarami pierwszej potrzeby. Inaczej mówi się o nich jako o towarach szybko rotujących ze względu na ich systematyczną zbywalność. Ich cechą charakterystyczną jest względnie niska cena dla klienta, co tym bardziej nakłania do zakupu niekiedy wręcz klienta masowego i to w stosunkowo krótkim czasie.
Jakie dokładnie produkty wchodzą w obszar działalności branży FMCG?
– Napoje. Np. woda, napoje gazowane, napoje energetyczne, piwo, soki.
– Artykuły spożywcze. Ta kategoria obejmuje zarówno artykuły przetworzone takie jak nabiał, artykuły śniadaniowe, przekąski, makarony etc. Jak i świeże gotowe do spożycia, takie jak owoce i warzywa
– Artykuły toaletowe, jak : mydła, szampony, pasty do zębów.
– Chemię gospodarczą czyli wszelkie detergenty, produkty czyszczące, wybielacze etc.
– Kosmetyki
– Atrykuły higieniczne.
– Słodycze
Do obsługi transportowej produktów FMCG możemy użyć wszytych dostępnych rodzajów transportu, jednakże najczęściej ze względu na czas dostawy (bardzo często kluczowy przy podejmowaniu decyzji o zakupie towaru) korzystamy z wariantów drogowo-morskich oraz drogowo-lotniczych.
TRANSPORT PRODUKTÓW FMCG – Niektóre grupy produktów, jak np. słodycze, wymagają transportu w temperaturze kontrolowanej gdzie nieodzowne jest korzystanie z kontenerów chłodniczych typu reefer, chłodni typu frigo bądź suchego lodu (w przypadku transportu lotniczego. Inne towary z grup takich jak kosmetyki czy chemia gospodarcza, często traktowane są jako niebezpieczne w transporcie i podlegają regulacjom ADR/IMDG/IATA.
Nasi klienci niejednokrotnie wybierają też wariant transportu towaru bezpośrednio od dostawcy na teranie EU to krajów trzecich. na zasadzie eksportu pośredniego
Jako eksperci z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze branży FMCG, jesteśmy w stanie wybrać odpowiednie rozwiązanie transportowe. Dopasowane optymalnie cenowo z naciskiem na termin i czas dostawy.